W przeciągu najbliższej dekady, Internet rzeczy będzie w stanie wygenerować 1,9 biliona dolarów zysku w branży usług logistycznych. Aktualnie, do sieci internetowej podłączonych jest 15 miliardów urządzeń, a w przeciągu najbliższych 5 lat, liczba ma wzrosnąć do 50 miliardów.

Internet Rzeczy można porównać do ekosystemu, w którym przedmioty komunikują się między sobą, za pośrednictwem człowieka lub bez jego udziału. Idea funkcjonowania rozwiązań Internetu Rzeczy, składa się z kilku elementów i procesów. Przede wszystkim, niezbędne są przedmioty wyposażone w czujniki, podłączone do sieci komputerowej, która je łączy. Wysłany sygnał trafia następnie do systemów, które przesyłają i przetwarzają dane, umożliwiając przy tym wyciąganie wniosków i tworzenie analiz. Użycie kompatybilnych z siecią urządzeń, dostarcza korzyści w 4 obszarach: monitoringu, kontroli, optymalizacji i autonomii.

Wykorzystanie innowacyjnych urządzeń w biznesie TSL, wpływa korzystnie na niemal wszystkie, w tym najbardziej kluczowe elementy usług spedytorskich. Pomaga przede wszystkim w zarządzaniu przestrzenią magazynową, wykorzystując takie urządzenia jak inteligentne palety i regały. IoT pomaga także w zakresie przewozu towarów – czujniki w samochodach odnotowują ruch ładunków w szybszy, bardziej precyzyjny, przewidywalny i bezpieczny sposób. Pomagają kontrolować także warunki transportu ładunków niebezpiecznych, czy delikatnych oraz regulują warunki ich przechowywania. Ponadto, zastosowanie technologii Internet of Things ma za zadanie minimalizowanie awarii sprzętu i automatyczne zaplanowanie działań, mających na celu usprawnianie łańcucha dostaw. IoT wkracza też w kwestie związane z organizacją transportu, do której należy np. rezerwacja miejsc na stacjach ładowania dla elektrycznych pojazdów, automatyczne opłaty drogowe w zakorkowanych miejscach, czy autodiagnostyka. Umożliwia także kontrolowanie pracowników i systemu związanego z logistyką.

Poza standardowymi rozwiązaniami z zakresu Internetu Rzeczy, firmy logistyczne starają się szukać coraz to nowszych i bardziej innowacyjnych, dogodnych dla klienta urządzeń. Firmy Audi, Volvo, Amazon i DHL wdrażają aktualnie plan nowatorskiego sposobu dostarczenia paczek do bagażników samochodów, należących do adresatów. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich systemów, możliwa jest dostawa prosto do auta, nawet wtedy, gdy jest zamknięte. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej technologii, kurierzy mogą sami namierzać pojazdy klientów. Specjalny cyfrowy klucz umożliwia pracownikowi firmy kurierskiej otwarcie bagażnika i pozostawienie w nim paczki przeznaczonej dla właściciela pojazdu.

Wykorzystywanie możliwości, jakie daje IoT może okazać się początkiem przemian w usługach i handlu w skali całego świata. Biznes to zintegrowany system, w którym kooperacja pomiędzy przedsiębiorstwami jest nieodzownym elementem gromadzenia kapitału. Rozwój jednej branży i jej sukcesy, mogą mieć olbrzymie znaczenie jeśli chodzi o inne gałęzie. Rozbudowa i zwiększenie efektywności branży tsl, wpłynie pozytywnie na cały zespół oddziałujących między nią przedsiębiorstw.

  1. dostarczanie paczek do bagażników samochodów u nas się chyba nie przyjmie przynajmniej ja bym nie korzystał z takiej formy, jak w takim przypadku ma wyglądać reklamacja w przypadku uszkodzenia produktu bez spisania protokołu.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć HTML tagów oraz atrybutów:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>